پایگاه تخصصی وبمستران و مدیران سرور

۱۰ نکته مهم در سئو Search Engine Optimization

جمعه, ۲۰ دی ۱۳۹۲، ۱۱:۵۰ ب.ظ

۱۰ نکته مهم در سئو Search Engine Optimization :

گرفتن یک رتبه بالا در موتورهای جستجو از طریق جستجوی کلمه کلیدیِ کاربر می تواند مشکل باشد، اما با تمرکز مناسب در نوشتن پست های وبلاگ خود برای بهینه سازی موتورهای جستجو (جستجوگرها)، شما می توانید رتبه خود را در جستجوی کلید واژه خاص بالا برده و ترافیک وبلاگ خود را افزایش دهید.

خواندن این مطلب کمک خوبی به شما برای بدست رسیدن به موفقیت و نتایج بزرگ خواهد کرد !

۱- بررسی محبوبیت کلمات کلیدی
به منظور به دست آوردن ترافیک از جستجوی کلمه کلیدی در موتورهای جستجوی عمده مانند گوگل و یاهو، شما به موضوعاتی نیاز دارید که مردم علاقه بیشتری به خواندن آن دارند و به طور جدی به دنبال اطلاعات مربوط به آن هستند. یکی از ساده ترین راه ها برای گرفتن ایده اساسی از آنچه که مردم به دنبال آن هستند ، بررسی محبوبیت کلمه کلیدی جستجو در وب سایت های مانند از Wordtracker، گوگل AdWords، گوگل ترند یا Yahoo! Buzz Index . هر کدام از این سایت ها یک تصویر لحظه ای از محبوبیت کلمه کلیدی را فراهم می کنند که می تواند بسیار مفید باشد .

۲- انتخاب کلمات کلیدی خاص و مرتبط
یک قاعده خوب و مفید در سئو این است که یک کلمه کلیدی در صفحه را انتخاب کنید و سپس آن صفحه را که عبارت کلمه کلیدی را شامل می شود بهینه سازی کنید. کلمات کلیدی باید مربوط به محتوای کلی از صفحه یا مطلب خود باشدد. علاوه بر این، انتخاب کلمات کلیدی خاص و متمایز منطقی تر از بکار بردن یک اصطلاح گسترده و کلیشه ای خواهد بود و مسلما نتایج بهتری در موتورهای جستجو خواهد داشت. به عنوان مثال در نظر بگیرید که چگونه بسیاری از سایت ها با استفاده از عبارت کلمه کلیدی “punk music” برای رتبه بندی بهتر با استفاده از این کلمه کلیدی رقابت سختی با یکدیگر دارند . اگر شما یک کلمه کلیدی خاص تر مانند “Green Day concert” انتخاب کنید ریال  رقابت خیلی آسان تر می شود.

۳- انتخاب یک عبارتِ کلمه کلیدیِ ۲ یا ۳ کلمه ای
آمار نشان می دهد که نزدیک به ۶۰ درصد از جستجوها شامل کلمات کلیدیِ ۲ یا ۳ کلمه ای هستند. با توجه به آن، سعی کنید برای بهینه سازی وبلاگ یا سایت خود برای موتورهای جستجو ، بر روی کلمات کلیدی ۲ یا ۳ کلمه ای تمرکز کنید تا به نتایج بزرگتری دست پیدا کنید.

۴- استفاده از عبارت کلمه کلیدی خود در عنوان
هنگامی که قصد دارید عبارت کلمه کلیدی به منظور بهینه سازی صفحه خود قرار دهید، مطمئن شوید که عباراتی که در این مورد استفاده می کنید ، در عنوان مطلب یا صفحه شما هم وجود دارند .

5- استفاده از عبارت کلمه کلیدی خود در زیرنویس ( Subtitle ) و سرخط ( Headlines )
Breaking blog posts ( شکستن پست های وبلاگ ) با استفاده از زیرنویس ها و سرخط ها نه تنها باعث جذاب شدن و بیشتر دیده شدن متن روی صفحه نمایش کامپیوتر است، بلکه فرصت های بیشتری برای استفاده از عبارت کلمه کلیدی را مهیا می سازد.

۶- استفاده از عبارت کلمه کلیدی خود در بدنه مطلب
مهم است که شما از عبارت کلمه کلیدی ، در بدنه مطلب خود استفاده کنید . سعی کنید برای رسیدن به هدف خوب ، عبارت کلمه کلیدی خود را حداقل دو بار در پاراگراف اول پست های خود و هر چند بار که می توانید (بدون چاشنی کلمه – نکته #۱۰ را ببینید ) در تمامِ پست استفاده کنید .

۷- استفاده از عبارت کلمه کلیدی خود در داخل و اطراف لینک ها
در الگوریتم های جستجوی موتورهای جستجو  توجه به تعداد لینک ، بالاتر از متن ساده است. بنابراین برای ایجاد لینک که با استفاده از عبارت کلمه کلیدی ایجاد می شود، سعی و تلاش کنید. و از بکار بردن  لینک هایی که به سادگی می گویند، “اینجا کلیک کنید” و یا “اطلاعات بیشتر” اجتناب کنید! توسط این لینک ها هیچ چیز انجام نخواهد شد و کاملا بی فایده هستند.
وزنِ متن لینک های اطراف بیشتر و به شدت توسط موتورهای جستجو از دیگر متن روی صفحه سنگین تر و مفیدتر است. اگر شما نمی توانید عبارت کلمه کلیدی خود را در متن لینک خود بگنجانید، سعی کنید آن را در اطراف متن لینک استفاده کنید .

۸- عبارت کلمه کلیدی خود را در تصاویر استفاده کنید
بسیاری از وبلاگ نویسان مقدار زیادی از بازدید وبلاگ خود را از تصاویر جستجو شده در موتورهای جستجو و لینک شدن توسط بخش تصاویرِ آنها بدست می آورند. از عکس ها و تصاویر خود با رعایت نکات لازم از نظر SEO در پست های خود استفاده کنید . بدین صورت که مطمئن شوید که نام فایل عکس یا تصویر ، جزئی از عبارت کلمه کلیدی را شامل می شود .

۹- اجتناب از بلوک نقل قول ( Quotes )
دیدگاه های متفاوتی درباره این موضوع وجود دارد . یک گروه از افراد می گویند که خزنده ها و اسپایدرهای گوگل و دیگر موتورهای جستجو، متن هایی که بین تگ نقل قول ( Quotes ) هستند را نادیده می گیرند .  بنابراین، متن درون تگ نقل قول بلوک در موتورهای جستجوگر ثبت و ایندکس نخواهند شد.
تا زمانی که جواب قطعی تر پیرامون این موضوع تعیین نشده است، می توان آن را به عنوان یک ایده خوب در ذهن نگه داشت و در استفاده از تگ نقل قول با احتیاط عمل کرد .

۱۰- اجتناب از بکار بردن کلمات کلیدی متفرقه و نامرتبط یا چاشنی کلمه ( Keyword Stuff )
موتورهای جستجو سایت هایی که به سادگی پر از کلمات کلیدی شده اند و هدفشان افزایش رتبه بندی خود از طریق جستجو کلید واژه است، جریمه می کنند. بعضی از سایت ها حتی از گنجانیده شدن و ایندکس شدن در نتایج موتورهای جستجو به دلیل کلمات کلیدی نامرتبط و متفرقه ، ممنوع شده اند . چاشنی کلمه ، یک شکل از هرزه نگاره است، و تحمل موتورهای جستجو در مدارا با آن -صفر- است.

 

ترجمه اختصاصی توسط ادمین وب

برگرفته از about.com

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی